Multiflexmeter Forums Communicatiecentrum IBM Watson IoT

Weergave van 1 genest reactie
  • Auteur
      rvanderh
      Bijdrager

Ik ben laatst bij een vendor van IBM, Gemba.nl, langs geweest en heb daar een goed gesprek gehad. Mijn voorlopige bevindingen zijn:
      1. IBM Watson IoT ziet er goed uit. Daar moeten we heel snel mee aan de slag kunnen en zodra er metingen beschikbaar zijn eenvoudige mooie presentaties mee kunnen maken
      2. Watson IoT is volgens Jack (en lijkt me te kloppen) volledig/grotendeels uit opensource componenten opgebouwd. Je kunt gebruik maken van allerlei OS componenten die door anderen zijn ingebracht en je kunt ook je eigen OS tools toevoegen.
      3. Ik kan nog niet goed overzien of IBM IoT toch een soort vendor lockin kan gaan opleveren. Maar mochten we hier tijdens het testen aanwijzingen voor vinden, dan is het vroeg genoeg om ons hierop te beraden.
      4. Gemba stelt geen eisen, verwachtingen aan ons mbt het door hen ter beschikking te stellen IBM IoT. We kunnen het vrijblijvend gebruiken en zij gaan met IBM regelen dat we ook een hoeveelheid dataruimte op hun netwerk gaan krijgen (hier zijn normaal gesproken kosten aan verbonden en vormt het verdienmodel voor IBM)

We krijgen het aanbod om gratis toegang te krijgen tot IBM IoT Watson inclusief een hoeveelheid ruimte voor datacommunicatie. Ik heb positief gereageerd en we krijgen binnenkort toegang.

Groet, Rik

rvanderh
      Bijdrager

Even ter update. We hebben een tijdje geleden uiteindelijk een toegang gekregen tot IoT Watson. Ik heb het op mijn lijstje staan om dit nog eens te gaan uittesten. Maar het heeft nu geen voorrang voor mij, omdat ik voordat we de toegang kregen al met andere opensource aan het testen was geslagen en daar inmiddels de nodige progressie had gemaakt. Ik wil daar nu eerst mee verder om binnenkort wat data te kunnen presenteren/visualiseren. Mocht iemand inmiddels met Watson IoT verder willen testen, geef even een seintje.

Weergave van 1 genest reactie
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.